رزومه آنلاین حرفه ای خود را چطور بنویسیم؟

این محتوا را به اشتراک بگذارید

امروزه با توجه به اینکه کارفرمایان تمایل دارند قبل از مصاحبه حضوری، رزومه کارجو را بررسی کنند. داشتن یک رزومه آنلاین حرفه ای اهمیت زیادی دارد. اگر شما هم به دنبال روش مناسبی برای ساخت رزومه حرفه ای خود می باشید تا اخر این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

رزومه آنلاین حرفه ای چیست؟

رزومه آنلاین چیست؟

رزومه آنلاین یک نسخه الکترونیکی از رزومه های کاغذی است. این رزومه ها به شکل های مختلفی ارائه می شوند. به طور مثال رزومه ای که به صورت پروفایل کاری در لینکدین، یا یک صفحه حرفه ای روی یک وب سایت شخصی قرار دارد.

مزایای داشتن رزومه آنلاین

با تهیه این رزومه آنلاین هر زمان که بخواهید، می توانید به راحتی و در زمان کوتاهی به آن دسترسی داشته باشید. برای این کار فقط به آدرس دامنه وب سایت احتیاج دارید. همچنین هر وقت بخواهید با توجه به اهداف و نیاز های خود می توانید آن را ویرایش و بروزرسانی کنید. به طور مثال می توانید هر سال مهارت های جدیدی که در سال اخیر آموخته اید، تجربه های کاری جدید و همچنین مدت زمان سابقه کاری خود را بروزرسانی کنید. این قابلیت ویرایش به شما کمک می کند تا هر زمان که به رزومه جدیدی نیاز داشتید، با تغییر اطلاعات قبلی آن را آماده کنید.

برخی روش های ساخت رزومه آنلاین:

1.توسعه وب سایت شخصی

2.طراحی لندینگ یک پیج شخصی

3.استفاده از رزومه ساز آنلاین

در ادامه این مقاله هر کدارم از روش های بالا را بررسی می کنیم.

1.توسعه وب سایت شخصی

طراحی وب سایت شخصی برای رزومه آنلاین حرفه ای

اولین سوالی که می تواند با دیدن این تیتر برای هر کسی ایجاد شود، این است: “وب سایت چیست؟” و “چه کاری برای ما انجام می دهد؟” وب سایت مجموعه ای از صفحات اینترنتی به هم مرتبط است که تحت یک آدرس یا نام دامنه قرار دارند. نام دامنه، نام منحصر به فردی است که وب سایت با آن مشخص می شود. موارد استفاده از وب سایت خیلی زیاد و گسترده است. در اینجا ما میخواهیم از یک وب سایت برای ارائه رزومه آنلاین خود به کارفرمایان استفاده کنیم.

ساخت وب سایت شخصی چقدر زمان می برد؟

وقت و مهارت لازم برای ساخت وب سایت به اهداف و نیاز های شما بستگی دارد. لازم نیست زمان زیادی برای یادگیری ساخت آن صرف کنید. در ادامه این مقاله، سایت هایی که برای شما صفحه وب سایت شخصی می سازند معرفی می کنیم.

آیا استفاده از وب سایت فقط برای رزومه های شغلی است؟

شما میتونید علاوه بر رزومه شغلی، سی وی حرفه ای (CV) خود را نیز روی وب سایت قرار دهید. به این نمونه توجه کنید. فرض کنید شما دانشجوی ترم 6 یکی از رشته های مهندسی هستید. با توجه به نمرات بالا و مقالات خوبی که نوشتید، می خواهید برای بورسیه گرفتن از یک دانشگاه برتر در کشوری دیگر تلاش کنید. اولین قدم لازم این است که سی وی حرفه ای (CV) خود را برای آن دانشگاه ایمیل کنید. در این موقعیت ها داشتن یک وب سایت شخصی برای ارائه سی وی کاملا مناسب می باشد.

مزایای داشتن وب سایت برای سی وی تحصیلی؟

داشتن وب سایت علاوه بر خوبی هایی مثل دسترسی آسان و راحت، قابلیت بروزرسانی و ویرایش که قبل تر به آنها اشاره کردیم، مزایای دیگری هم دارد. داشتن وب سایت شخصی برای رزومه آنلاین یا سی وی (CV) تصویری حرفه ای از شما به دیگران نشان می دهد. همچنین دیدگاه مثبتی نسبت به شما برای فرد مقابل می سازد.

اگر هنوز هم نمی دانید سی وی چیست و چه تفاوتی با رزومه دارد می توانید به مقاله سی وی حرفه ای (CV) چیست و با رزومه چه تفاوتی دارد؟ مراجعه کنید.

آیا یادگیری ساخت وب سایت ضروری است؟

با توجه به اینکه هدف از ساخت وب سایت شخصی انتشار رزومه آنلاین شماست، صرف زمان زیاد برای یادگیری و طراحی وب سایت درست نیست. همچنین ابزار ها و سایت هایی وجود دارند که با استفاده از آنها شما به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. یکی از این روش ها استفاده از سایت هایی است که به شما امکان ساخت لندینگ پیج اختصاصی خودتان را می دهد. مثل سایت لندین

2.طراحی لندینگ پیج

ساخت صفحه وب با استفاده از سایت لندین

با استفاده از سایت لندین شما می توانید به راحتی صفحه اینترنتی خود را ایجاد کنید. سپس رزومه خود را پس از طراحی روی این صفحه قرار دهید. در آخر لینک شخصی خود را بسازید. برای ساخت این صفحه اینترنتی می توانید به سایت لندین مراجعه کنید.

طراحی لندینگ پیج برای انتشار رزومه آنلاین
ساخت رزومه آنلاین در پروفایل کاری لینکدین

لینکدین یک شبکه حرفه ای است که به شما این امکان را می دهد تا پروفایل شخصی خود را بسازید. در این فضا می توانید موقعیت های شغلی مختلف را بررسی و مقایسه کنید. سپس اگر به موقعیت شغلی ای تمایل داشتید، رزومه خود را برای کارفرما بفرستید. همچنین در مواردی اگر کارفرما با دیدن رزومه تان به همکاری با شما علاقه مند بود از شما برای همکاری دعوت می کند. برای ساخت پروفایل خود روی لینک linkedin کلیک کنید.

3. استفاده از رزومه ساز آنلاین

استفاده از رزومه ساز آنلاین سی وی بیلدر

با استفاده از این رزومه ساز می توانید با انتخاب قالب دلخواه و پر کردن بخش اطلاعات رزومه آنلاین خود را در زمان کوتاهی بسازید. پس از پر کردن بخش های اطلاعات پایه، سوابق تحصیلی، سوابق شغلی، مهارت ها، پروژه ها و تحقیقات، شما می توانید رزومه خود را دریافت کنید. برای ساخت رزومه می توانید به سایت سی وی بیلدر مراجعه کنید.

استفاده از ابزار رزومه ساز آنلاین بتاتیک

در این ابزار رزومه ساز شما با نوشتن اطلاعات اساسی رزومه خود و انتخاب سبک مورد نظر از بین سبک های سری زمانی، هدفمند، عملکردی، یک رزومه آنلاین اصولی برای خود خواهید ساخت. با استفاده از ابزار رزومه ساز آنلاین دیگر نیازی به ساخت وب سایت شخصی ندارید. زیرا این ابزار همه این کار ها را به راحتی برای شما انجام خواهد داد. برای ساخت رزومه حرفه ای خود به سایت بتاتیک مراجعه کنید.

رزومه ساز آنلاین بتاتیک با بقیه رزومه ساز ها چه تفاوتی دارد؟

این ابزار تفاوت زیادی با رزومه ساز های آنلاین در ده دقیقه دارد. در این ابزار باید یازده مرحله طی کنید. در هر محله با توجه به مهارت ها و شرایط شما لیست اطلاعات متفاوتی نمایش داده می شود تا آن را تکمیل کنید. در پایان همه این مراحل، انتخاب می کنید که به چه سبک رزومه ای نیاز دارید. با توجه به این انتخاب، رزومه آنلاین شما به طور اختصاصی طراحی می شود. 

فیلد هایی که در ابزار رزومه ساز بتاتیک باید پر کنید
فیلد هایی که در ابزار رزومه ساز بتاتیک باید پر کنید

بعد از اینکه با روش های متفاوت انتشار رزومه آنلاین خود آشنا شدید، اکنون نیاز دارید تا یاد بگیرید چطور رزومه آنلاین حرفه ای بنویسید.

چطور رزومه آنلاین خود را طراحی کنیم؟

طراحی رزومه آنلاین نیز درست مثل رزومه های کاغذی انجام می شود. یعنی شما با توجه به هدف و نیاز خود از رزومه مشخص کنید که به کدام سبک رزومه نیاز دارید. به سبک سری زمانی، عملکردی، هدفمند یا … 

بعد از اینکه سبک رزومه آنلاین خود را انتخاب کردید شروع به نوشتن کنید. ابتدا باید بخش های اساسی رزومه را تکمیل کنید. در ادامه این بخش های اساسی را معرفی می کنیم.

بخش های اصلی یک رزومه :

ساختار یک رزومه آنلاین با بقیه رزومه ها تفاوت زیادی ندارد. یعنی ساختار کلی آن، که قسمت های اساسی هر رزومه ای هستند، ثابت است. شما در رزومه خود باید بخش های اصلی زیر را قرار دهید.

 اطلاعات فردی و تماس

درباره من

مهارت ها 

سوابق شغلی 

سوابق تحصیلی 

علایق

نمونه کار ها، گواهینامه ها و افتخارات

شبکه های اجتماعی 

برای آشنایی کامل با جزئیات این قسمت ها و نحوه اصولی نوشتن اطلاعات در هر کدام از آنها می توانید به مقاله “رزومه نویسی اصولی و هر آنچه باید درباره آن بدانید مراجعه کنید.

بخش بیوگرافی

البته شما می توانید به جای بخش هایی مثل اطلاعات فردی، اطلاعات تماس و درباره من، در وب سایت خود فقط یک قسمت بیوگرافی بسازید که شامل همه این اطلاعات باشد.

ادبیات نوشتن رزومه آنلاین

اینکه شما قصد دارید رزومه خود را آنلاین بنویسید و آن را در فضای مجازی شخصی منتشر کنید، به این معنا نیست که از هر ادبیاتی برای نوشتن آن می توانید استفاده کنید. زبان نوشتن شما باید مثل اصول رزومه نویسی، با زبان رسمی و حرفه ای باشد. همچنین از نوشتن جملات خیلی خودمانی یا استفاده از افعال به صورت گفتار عامیانه پرهیز کنید.

دیگر نکات مهم در نوشتن رزومه آنلاین

علاوه بر نحوه نوشتن و استفاده درست از بهترین کلمات، در تهیه رزومه آنلاین یا سی وی، باید به نکات دیگری هم توجه کنید. نداشتن غلط املایی یکی از مهم ترین نکات است. زیرا وجود غلط املایی نشانه غیر حرفه ای بودن رزومه شما است. همچنین ترتیب نوشتن اطلاعات باید بر اساس یک رزومه اصولی باشد. به عنوان مثال نوشتن سوابق تحصیلی قبل از اطلاعات فردی کار بسیار اشتباهی است.

سخن نهایی

در نهایت این شما هستید که باید تشخیص دهید به چه نوع رزومه ای نیاز دارید. اما در دنیای امروز، داشتن رزومه آنلاین حرفه ای یکی از بهترین راه ها برای جذب نظر کارفرما است. با توجه به پیشرفت فناوری و اهمیت بالای حضور در فضای آنلاین ساخت رزومه آنلاین به یکی از نیاز های اساسی هر کارجویی تبدیل شده است.  بعد از کسب اطلاعات لازم و تمرین رزومه نویسی، اکنون شما آماده کار با ابزار رزومه ساز آنلاین می شوید.

پلتفرم هوشمند هدایت شغلی

AI-Powered Career Coach Platform

هر آنچه که برای موفقیت در مسیر شغلی به آن نیاز دارید، در این پلتفرم برای شما فراهم شده! فرقی نداره اول راه هستید یا میانه آن، فقط کافیه آستین بالا بزنید و شروع کنید!

درباره بتاتیک

بتاتیک یک پلتفرم هوشمند مهارت سنجی است که به کاربران و کسب و کارها کمک می کند تا با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی، مهارت ها، توانایی ها، نقاط قوت و نقاط ضعف خود را به خوبی شناسایی کرده تا با کمترین زمان و بالاترین دقت، مسیر توسعه حرفه ای خود را در پیش بگیرند.

logo-samandehi